На вибори 2012 партії витратили 600 млн. грн

Під час виборів 2012 політичні партії витратили на виборчу кампанію більше 600 млн грн. У розпорядженні видання опинилися підсумкові дані про витрати 22 всіх партій, що висували кандидатів у багатомандатному окрузі. Як відомо, офіційне декларування сум, використаних партіями-учасницями в ході передвиборної кампанії, є однією з вимог чинного законодавства. В зведені відомості потрапили витрати, понесені партіями за неповних три місяці - з моменту реєстрації учасника виборів Центрвиборчкомом до півночі 26 жовтня. Лідером за вартістю кампанії стала Партія регіонів, задекларувавши витрати в розмірі 218 млн грн. Майже 157 млн грн з цієї суми витрачено на рекламу в ЗМІ, ще 33 млн грн обійшлася зовнішня реклама. Друге місце за обсягом витрачених коштів зайняла "Батьківщина", задекларувавши 107 млн грн. У опозиційній партії майже весь бюджет пішов на оплату послуг ЗМІ (94 млн грн), ще в 9,5 млн грн обійшлася "наружка". Виходячи з офіційно задекларовані витрат і результатів голосування в багатомандатному окрузі, партії влади кожен голос обійшовся трохи дорожче, ніж її головному опонентові,- 35,7 грн у ПР проти 20,6 грн у "Батьківщини". Витрати Партії регіонів є найвищими серед п'яти політичних сил, які пройшли 5-відсотковий бар'єр. "Нам об'єктивно було важче, ніж іншим, оскільки ми при владі. Опозиції легко агітувати, їм достатньо пообіцяти з три короби, а нам доводилося докладно описувати, що ми зробили за два з половиною роки. Через це, наприклад, нам довелося набагато більше витрачати на роз'яснюючі буклети",- поділився з "Ъ" народний депутат Володимир Олійник. Дані ЦВК підтверджують його слова - на виготовлення наочної агітації і роздавальних матеріалів у ПР пішло 23 млн грн, у той час як "Батьківщина" вклалася в 3,2 млн грн. Читайте також: "Свободі" на виборах кожен голос обійшовся в 11 грн, ПР - 1100 грн Партія УДАР, яка посіла третє місце за підсумками виборів, виявилася набагато економніша за лідерів і вклалася в скромні 33,7 млн грн (11,8 грн за голос). Це, втім, не дозволило УДАРу побити рекорд ефективності, поставлений партією "Свобода" (23,2 млн грн; 10,9 грн за голос). Набагато менш ефективною виявилася кампанія Компартії, яка обійшлася комуністам більш ніж 72 млн грн (вартість одного голосу - 27 грн). Найменш ефективно витратили кошти партії, що не подолали прохідний бар'єр. У цьому плані лідером офіційного заліку є партія "Наша Україна". Вона задекларувала витрачання більше 63 млн грн, і таким чином вартість кожного голосу на підтримку НУ перевищила 278 грн. Це набагато вище показника партії "Україна - Вперед!" Наталії Королевської, яку традиційно критикували за надмірно дорогу рекламну кампанію. "Україна - Вперед!" показала 60,6 млн грн видатків, і таким чином один голос їй обійшовся в 188 грн. Вартість дорогих кампаній дозволяє тим учасникам виборів, які подолали прохідний бар'єр, говорити про ефективність роботи їхніх штабів. "Все пізнається в порівнянні. Якщо Наталія Королевська витратила більше 60 млн грн і отримала трохи більше відсотка, то наші фінансові показники цілком адекватні, ніхто не скаже, що фонди витрачено неефективно",- підкреслив заступник голови парламентської фракції БЮТ-Батьківщина" Сергій Соболєв. Сума витрат на рекламу всіх партій у багатомандатному окрузі склала трохи більше 600 млн грн. Ця цифра не включає фонди кандидатів-одномандатників, а також кошти, витрачені до офіційного старту кампанії. Між тим і з цими умовами офіційні дані могли бути занижені, відзначають експерти. Учасник партнерства "Новий громадянин" Олег Рибачук, який працював у виборчому штабі "Нашої України" в 2002 і 2006 роках, впевнений, що в багатьох партіях, крім офіційного виборчого фонду, існували також нелегальні "чорні каси", про які учасники перегонів воліють не говорити. "Під час кампанії потрібна "готівка". Це і оплата за "джинсу", і зарплати в конвертах, і проплачені мітинги. Ні для кого не секрет, що все це мало місце. І при цьому жоден з перерахованих пунктів не міг бути сплачений офіційно, з партійної каси",- пояснив Рибачук.


Джерело:"Комерсант-Україна"

 

 

рейтинг: 
  • Подобається
  • 0
Залишити коментар
иконка
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 30 днів з дня публікування.