Порада експертів: Як економити пальне

Власник і водночас головний механік СТО "Кореєць" поділився порадами щодо економії пального вашого автомобіля. Цими порадами ми і починаємо нашу нову щонедільну рубрику - "Поради експертів".

Отож, почнемо. У кожного водія головна мрія - економія витрат на пальне, а зважаючи на зростаючі ціни на пальне за останні тижні, питання економії хвилює багатьох закарпатських водіїв. Ряд порад від експерта допоможуть вам змінити "задоволення" кататись на автомобілі у звичайну "потребу".

 

1. Дорогий, але паскудний

- Бензин, і ще раз бензин. Велика проблема економії - це те, що якість бензину на більшості АЗС не відповідає стандартам, не говорячи вже про ціну. Тому я би рекомендував заправлятись на "перевірених" заправках. Зробити це просто, досить кілька разів заправитись на різних АЗС і прослідкувати за витратами пального на кілометраж. Де показник буде найнижчим - там і якісніший бензин. (А найближчим часом наша редакції опублікує своє розслідування щодо якості бензину на АЗС Ужгорода -, прим. ред.)

 

2. Фільтруємо

- Друге, за чим потрібно слідкувати - це бензиновий фільтр. Саме він "перетравлює" паливо, яке поступає, тому дуже важливо, щоб фільтр завжди був у відмінному стані. Виходячи з досвіду і якості бензину, можу сказати, що періодичність заміни бензинового фільтру - не більше, ніж 5 000 кілометрів. Хоча по можливості рекомендую змінювати ще частіше, особливо якщо починає зростати витрата пального. Ну і звичайно, старатись купувати якісні фільтри, наприклад фірми Zolex, і не довіряти байкам торгівців "Кінчешу", які можуть "всучити" будь-що. Краще порадитись з фахівцем, що краще купувати.

 

3. Повітря теж грає роль

- Справа в тому, що велику роль грає й те, що машина рухається не тільки від палива, а від суміші повітря та дизеля чи бензину. Тому, через брудний повітряний фільтр можуть порушуватись пропорції, і машина почне "вживати" більше. (Тим паче, що повітря у більшості районів області і так не найкраще. -, прим. ред.).

- Рекомендується міняти фільтр раз на 10 000 кілометрів, хоча вважаючи на їх низьку ціну і екологію, можна і кожні 5 000. Все залежить від спроможності власника і стилю їзди. Якщо машина використовується рідко, то рекомендуємо проводити заміну фільтру 1 раз на рік.

 

4. Кришка бензобаку - це не просто кришка.

- Багато водіїв вважають, що крижка на бензобаці - це просто кришка. Насправді це не так. Якщо кришка погано прилягає до баку, якщо є деякі дефекти, тріщини у гумовій прокладці, то бензин має доступ до навколишнього середовища і автоматично випаровується. Це теж вагомий фактор, щодо економії пального. Наприклад, я за заправниками АЗС постійно перевіряю чи правильно він закрутив кришку. Адже, влітку від жари - випаровується паливо, а взимку неякісне пальне може перетворюватись на конденсат і примерзати.

 

5. Колеса не тільки для того, щоб крутитись

- Багато водіїв забувають про те, що колеса не тільки для того щоб крутитись. Якщо тиск у шинах не на рівні, який рекомендовано виробником автівки та шин, то і кількість витрат на пальне збільшується. Контролюючи тиск у шинах ви зможете оптимізувати використання вашого залізного коня. Якщо колеса приспущені - машині важче їхати, а автоматично збільшується витрати на паливо. Якщо "перекачані" - те ж саме, машина менш контрольована і потребує більше "їжі".

 

6. Худіша автівка - менше витрат

- Велику роль також грає і вага автівки. Багато з наших клієнтів скаржаться на те, що машина "жре" більше, ніж вказано у паспорті автомобіля. Проблемою цього може виступати і більша вага. Якщо в автомобілі багато постронніх предметів не передбачених виробником, то і витрати збільшуються. Наприклад, якщо пуста автівка у справному стані може їхати за даними "по паспорту", а то і нижче, то уже з газовим балоном, або мішком "крумплів" розхід збільшиться. Тому рекомендую зайві речі лишній раз не перевозити.

 

7. Неекономимо, а потім жаліємось.

- З практики, можу сказати, що більшість водіїв полюбляють залишати ввімкненим двигун, коли вибігають на декілька хвилин, тому що вважають - на холостому ході використання бензину практично нульове. Насправді це не так. Сучасні автомобілі за годину "проїдають" приблизно 1-2 літри пального, - все залежить від типу палива і автівки та об'єму двигуна. Старі авто можуть "нагородити" власника і 3-4 літрами на годину. А якщо до цього додати ще й кондиціонер, магнітолу та габарити, то і витрати будуть рости.

 

8. Шумахер чи равлик?

- З останнього і не менш важливого - стиль водіння. На одній і тій ж машині показники витрати палива можуть різнитись в залежності від водія, або стилю його їзди. Різкі старти на світлофорах, різкі і екстримальні гальмування, навантаження обертами на двигун - все це збільшує витрати палива. Багато водіїв, особливо молодих, думають, що це мізерні витрати, але насправді витрати можуть збільшитись до 35%!

Для себе ви можете провести простий експеримент, наприклад, заправивши 5-10 літрів бензину, спробуйте проїздити у спокійному режимі і замірте різницю. В більшость випадків, результат експериментів складає не менше 20% економії.

 

- Ну і накінець, якщо різниця між старими показниками витрат і результатами після наших порад практично не змінились, то рекомендую одразу ж йти до автосервісу. Можливо, проблема лежить більш глибче, ніж здається на перший погляд.

 

Поради надавав Михайло Воронов, власник СТО "Кореєць".

Дізнавався про хитрощі економії Василь Чундак, редактор рубрики "Поради експертів"

"Анонс Закарпаття", anons.uz.ua

рейтинг: 
  • Подобається
  • 0
Залишити коментар
иконка
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 30 днів з дня публікування.