У 80-х роках минулого століття Луцький автозавод задумався над випуском сучасного комфортабельного позашляховика, який повинен був прийти на зміну аскетичному і застарілому ЛуАЗ-969М. У 1984 році був побудований дебютний експериментальний варіант моделі ЛуАЗ-1301: на колишнє шасі був встановлений абсолютно новий кузов. Машина отримала оригінальний інтер'єр, а пізніше і двигун водяного охолодження від "Таврії".
До 1988-го року автомобіль суттєво оновили: дизайн екстер'єру став більш стильним і лаконічним, а уніфікацію з ЗАЗ-1102 зробили ще сильнішою. Крім того, досвідчена "Волинянка" могла похвалитися унікальною пневматичною підвіскою з регульованим кліренсом (200-270 мм)! Робота над моделлю випала на роки розвалу СРСР, тому широкій публіці перспективну новинку показали лише в 1994 році - на Московському автосалоні. Вже тоді ЛуАЗ позиціонувався, як практично готова до серійного випуску розробка, однак, катастрофічна нестача коштів не дозволяла запустити машину на конвеєр.
"Перезавантаження" проекту відбулася в 2002-му році. На автосалоні в Києві був представлений остаточний варіант ЛуАЗ-1301, а керівництво заводу оголосила про готовність налагодити виробництва єдиного українського позашляховика. Крім базового 3-дверного варіанту, готувалася також більш практична "5-дверцята" і пікап, про який і піде мова в нашій статті. Компактний повнопривідний грузовичек був побудований приблизно в 2003-му році. Як і позашляховик, машина мала каркасну конструкцію з навісними пластиковими панелями. Машина оснащувалася 1,2-літроим мотором МеМЗ-2457 потужністю 58 к.с. і 5-ступінчастою механічною коробкою передач. Була також передбачена можливість комплектації машин двигунами ВАЗ і дизелями іноземного виробництва. Запасне колесо та інструмент розташовувалися в нішах під передніми сидіннями.
Раздаточная коробка - собственной конструкции, разработанная инженерами Луцкого автозавода, а редукторы мостов и полуоси были позаимствованы у моделей ВАЗ. Колесные редукторы, которыми славился предшественник, на этот раз не были предусмотрены. Подвеска всех колес - независимая, типа "МакФерсон", причем передняя унифицирована с ВАЗ-2108, а задняя - с "Таврией". В 2006-м году владельцы ЛуАЗа официально заявили о нерентабельности выпуска собственного внедорожника, который к тому времени уже успел устареть. Проект ЛуАЗ-1301 был окончательно похоронен...