В Ужгородському прес-клубі відбулося засідання на тему: «Підсумки роботи ДПІ у м. Ужгороді Головного управління Міндоходів у Закарпатській області за І півріччя 2013 року.
Основні функції і завдання Міністерства доходів і зборів України».
Начальник державної податкової інспекції у м. Ужгород Головного управління Міндоходів Закарпатської області Марія Бадида розповіла журналістам, що наразі вже завершився процес реорганізації державної податкової служби. «На сьогодні ми вже працюємо у складі Міністерства доходів і зборів України. З цього приводу відбувся форум у столиці за участі представників усіх регіонів.
Як було зазначено на форумі, головна суть об’єднання відомств (податкової і митниці) – міць держави», - каже Марія Бадида.
Також Марія Бадида звернула увагу журналістів на прийняті ВРУ проекти законів, які у разі підписання їх Президентом та оприлюднення наберуть чинності. Відповідно до Закону, податок на нерухомість сплачуватиметься фізичними особами у 2014 році за поточний 2013 рік. Законом також переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку застосовуватимуться пільги. Так, пільга застосовуватиметься для власників:
- квартир, сумарна житлова площа яких не перевищує 120 м. кв.;
- будинків, сумарна житлова площа яких не перевищує 250 м. кв.;
- квартир та будинків – 370 м. кв.
Ставки податку будуть диференційовані.
Для власників:
- квартир - не більше 1 відсотка мінімальної заробітної плати (м.з.п), житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, 2,7 % у разі перевищення;
- будинків - не більше 1 відсотка м.з.п., житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, 2,7 % у разі перевищення;
- квартир та будинків не більше 1 відсотка м.з.п., житлова площа яких не перевищує 740 кв. метрів, 2,7 % у разі перевищення;
Другим Законопроектом ВРУ передбачено відстрочити до 1 січня 2014 року введення штрафів за подання звітності з касових апаратів не в електронному вигляді.
На прес-конференції головний податківець Ужгорода вкотре нагадала платникам податків про електронні ключі та наголосила на їх перевагах: економія часу; завжди чинні бланки звітності; простота у використанні; можливість внесення поправок під час заповнення; зменшення паперових носіїв та можливість систематизації звітності в зручному електронному вигляді.
В Ужгороді платники ПДВ – у лідерах подання звітності в електронному вигляді – майже всі (понад 98%) подають її саме таким чином.
Також йшлося про підсумки кампанії декларування доходів 2012 року. За її результатами, кількість мільйонерів в Ужгороді зросла більше ніж, у два рази, у порівнянні з минулим роком — з 28 мільйонерів їх кількість зросла до 62, серед яких є 17 жінок. Загальна сума задекларованих доходів від ужгородських мільйонерів становить понад 143,8 млн.грн., завдяки яким бюджет поповниться більше, ніж на 4 млн.грн.
Для довідки
За 1 півріччя 2013 року до Зведеного бюджету зібрано 291,85 млн. грн. платежів, що на 0,4 відсотки (або на 1,2 млн. грн.) більше, ніж за аналогічний період 2012 року.
У розрізі податків найбільшу питому вагу надходжень до Зведеного бюджету займає податок з доходів фізичних осіб (41%), податок на додану вартість (33%), податок на прибуток підприємств (12,1%) та єдиний податок (5,7%). Порівняно з минулорічним періодом сплата податку з доходів фізичних осіб зросла на 8,9 відсотків, збір податку на додану вартість зменшився на 14,4 відсотки, податку на прибуток підприємств – на 0,9 відсотки.
Збір платежів до Державного бюджету склав 143,3 млн. грн. Основними податками, які формують Державний бюджет, є податок на додану вартість та податок на прибуток. Питома вага цих двох платежів у загальній сумі збору платежів до Державного бюджету складає 91,6 відсотки: податок на додану вартість – 67,1 відсотки, податок на прибуток – 24,5 відсотки.
До Місцевого бюджету надійшло податків і зборів в сумі 148,5 млн. грн., що на 12,5 відсотка (або на 16,5 млн.грн.) більше, ніж за відповідний період 2012 року, індикативні показники виконано на 105,2 відсотки, додатково надійшло 7,3 млн.грн. Найбільша частка надходжень до Місцевих бюджетів припадає на сплату податку з доходів фізичних осіб – 80,6 відсотків.
Працівниками інспекції в поточному році проведено для платників податків 33 семінари, організовано 18 сеансів телефонного зв”язку “гаряча лінія” з актуальних питань податкового законодавства та надано більше 5800 консультацій. В друкованих засобах масової інформації розміщено 62 матеріали з роз”яснення законодавства та роботу інспекції.
Протягом січня-червня 2013 року до інспекції надійшло 38 письмових звернень, що на 6 звернень більше порівняно з аналогічним періодом 2012 року. Посадовими особами інспекції проведено 42 особистих прийомів громадян. Найактуальнішим за цей період було питання щодо порядку отримання податкової знижки по податку з доходів фізичних осіб.