Вже рік тривають протести громадського руху «SaveФОП», учасники якого виступають за зменшення фінансового навантаження на малий та середній бізнес шляхом продовження для приватних підприємців спрощеної системи оподаткування.
Підприємці з усієї України систематично приїздять до Києва, щоб підтримати «Податковий майдан» та довести, що вимоги ФОПів не будуть зняті до перемоги.
Однак на Закарпатті ідеї захисників малого бізнесу поступово згасають.
Якщо ще минулої осені на «майдан» приїздили сотні наших краян, то зараз кількість активістів можна порахувати на пальцях однієї руки. Активними учасниками протесту залишилися регіональний координатор руху Роберт Іванчо та ще кілька його однодумців.
Узяти активну участь у передостанньому «майдані», знайшлося так мало охочих закарпатських підприємців, що Роберт Іванчо та його нечисленні прибічники були змушені взяти з собою масовку – дружин та дітей, які грали роль «підприємців».
А на останній виїзд ФОПів до Києва зголосилися всього четверо охочих.
У чому ж причина стрімкого падіння підтримки «SaveФОП Закарпаття»?
Відповідь нашим кореспондентам дали двоє учасників руху:
Микола, власник магазину в Ужгороді: основана причина – розчарування підприємців у ефективності лідерів руху. Рік виснажливих протестів не призвів до будь-якого результату, жодна вимога «SaveФОП» владою не виконана.
Роберт Іванчо усвідомлює, що перспектив зберегти прихильників і забезпечити інформаційний резонанс до «SaveФОП» майже не залишилося. Через це наш лідер об’єднався з іншими громадськими активістами – Павлом Павловим, який обрав собі гостру тему тарифного свавілля та рухом «АвтоЄвроСила», що відстоює права власників євроблях.
Але ж «SaveФОП» створювався не для цього. Проблематика підприємців поступово й повністю розпорошилася.
Іштван, підприємець з Берегівщини: дуже болісно констатувати, але останнім часом «SaveФОП» перетворився на дохідний бізнес для його керівників.
Для забезпечення витрат «Податкового майдану» підприємці охоче й добровільно вносили асигнування на картку Роберта Іванча. Але про використання цих коштів наш лідер звітувати відмовляється.
До прикладу, на останню поїздку закарпатської групи на «майдан» ФОПи зібрали близько 50 тисяч гривень. Сама ж делегація від області склала всього 4 особи. Цілком слушно, до лідера виникли питання щодо доцільності розтрати такої суми. Почувши наші заклики до звіту, Роберт звинуватив нас у провокаторстві, зазначивши, що йому видніше, на що витрачати внески.
Нам відомо, що впливові регіональні сегменти «SaveФОП» стали на ноги завдяки потужному спонсорству. Так, потреби харківських «ФОПів» фінансує Євген Мураєв, київських – Іван Фурсін та Сергій Льовочкін, львівських – Влад Орлов, а в Закарпатті учасники руху повинні скидуватись самі.
Якщо врахувати, що Іванчо – співвласник багатомільйонного будівельного бізнесу «Дев’ятий квартал», то він міг би й сам забезпечити фінансування руху, натомість обклав даниною дрібних підприємців, які так і не побачили обіцяних результатів.
Цілком очікувано підтримка «SaveФОП» підприємцями Закарпаття знижується. Вони прагнули створення потужної профспілки, яка б відстоювала права малого бізнесу, а отримали додаткові побори з боку лідерів руху, які перетворили громадську ініціативу на дохідний бізнес.