Фінансова адміністрація Словаької Республіки докладає всіх зусиль, щоб врегулювати ситуацію на кордоні Вишнє Німецьке. Кількість вантажівок, які очікують техніку на нашому східному кордоні, збільшена з низки причин.
Фінансове управління СР вжило негайних заходів, активно спілкується з сусідніми країнами, з експедиторськими та транспортними компаніями. Нова експортна система (AES) була запущена 1 листопада 2024 року, і в порівнянні з іншими країнами вона не відчувала серйозних проблем з її використанням. Це також підтверджує перша статистика, коли з 1 листопада до вчорашнього дня FS прийняла 13 291 митних декларацій плюс 1007 попередніх митних декларацій на HP Vyšné Nemecké.
Фінансове управління СР забезпечило збільшену кількість працівників Центру комунікації та підтримки митних та акцизних зборів, які надають оперативну допомогу у разі виникнення пропозицій та запитань при заповненні попередніх митних декларацій.
Співробітники ФС роздають водіям вантажівок, які стоять у колоні, листівки з чіткою інформацією про те, як діяти та що необхідно виконати під час проходження митної процедури. Для перевізників та експедиторських компаній підготовлено листівку з QR-кодом, за допомогою якої вони можуть отримати необхідну інформацію.
Озброєні члени ОФ у співпраці з експедиторськими компаніями особисто надають консультації безпосередньо водіям вантажівок, які стоять у колонах. Вони в індивідуальному порядку заздалегідь проводять попередні перевірки, допомагають завершити формальності, а у випадках, коли перевізник виконав усі необхідні умови, йому надається пріоритет безпосереднього обладнання. Ми постійно моніторимо ситуацію.
Швидкість руху вантажних автомобілів, які знаходяться в зоні митного оформлення, залежить від виду транспортного засобу, а також виду, кількості та характеру вантажів, що перевозяться, правильності та повноти оформлення супровідних документів. Крім того, щорічно повторюваною проблемою в цей період є вичерпаний обсяг транспортних дозволів, виданих перевізниками 3-х країн (за межами ЄС). Митна процедура на східному кордоні подовжується через те, що дві країни-учасниці, які запровадили нову систему експорту (AES), наразі час очікування на кордоні з Україною в Республіці Польща становить від 8 до 11 годин. Республіка Польща запустила нову систему, пов’язану зі зміною системи оплати проїзду SENT, яка вводить високі штрафи, тому водіям у Словаччині «краще почекати» в черзі. Зараз ми також спілкуємося з колегами з Угорщини, де фіксують найкоротший час очікування, щоб у разі потреби разом із колегами з PZ перенаправляти вантажівки, які прямують в Україну, і таким чином виключити великі очікування. Логістичні заходи, вжиті у співпраці з ПЗ, усунули бездоріжжя на прилеглих дорогах, немає заторів, зменшується кількість вантажівок. Митна процедура експорту подовжується також через відсутність у митних деклараціях елементів безпеки. У випадках, коли митні декларації не містять елементів захисних даних, також необхідно подати попередню митну декларацію. Минулої ночі було залучено 104 вантажівки, станом на ранок – ще 72 вантажівки.
FS закликає перевізників мати всі супровідні документи до прибуття на прикордонний пункт Вишнє Німецьке. Водночас ми активно попереджаємо громадськість про те, що всім суб’єктам господарювання, які знаходяться в ЄС або суб’єктам із третіх країн, які спілкуються з митними адміністраціями держав-членів ЄС, необхідно присвоїти номер EORI. Це потрібно використовувати в будь-якому спілкуванні з митними органами, напр. при поданні митної декларації (при імпорті, експорті та транзиті). Суб’єкт господарювання, який має намір провадити діяльність під митним режимом, повинен подати заяву на реєстрацію, заповнивши та надіславши відповідну електронну реєстраційну форму на сайті фінансового управління в розділі Система ідентифікації та реєстрації суб’єктів господарювання (EORI) ( посилання: System identificá.. Фізична особа (водій-працівник підприємства) не може бути зареєстрована перевізником .
Підписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook