«Безпечні та ефективні кордони в Карпатському регіоні» - такий актуальний і важливий проєкт зібрав 1-2 грудня за круглим столом представників митних прикордонних органів, Закарпатської ОВА, Служби відновлення та розвитку інфраструктури Закарпаття та міжнародних партнерів - це Міжнародна Асоціація інституцій регіонального розвитку МАІРР, EGTC «Тиса».Тут презентували і обговорили концепцію та стратегічні проєкти. Проєкт покликаний модернізувати українсько-угорські пункти пропуску, зробити їх швидшими, зручнішими та безпечнішими. Нагадаємо, у межах Закарпаття шість пунктів пропуску на кордоні з Угорщиною, три на словацькому і три КПП на кордоні з Румунією – і всі вони потребують покращення.
Зокрема для скорочення часу проходження контролю та зменшення черги. А цей проєкт саме і дає реальний інструмент для їх покращення. Учасники заходу презентували результати інспекційних візитів до пунктів пропуску, проаналізували пропускні операції та представили стратегічний документ розвитку кордонів у Карпатському регіоні. 3-4 грудня круглий стіл провели в Ніредьгазі в Угорщині з візитом на сучасний термінал Est west gates. Також у межах програми відвідали стратегічні підприємства та оглянули пункти пропуску по обидва боки українсько-угорського кордону, аби порівняти підходи, вивчити можливості модернізації для формування практичних кейсів розбудови КПП на кордонах з ЄС. Головна мета - завдяки вдосконаленню прикордонного співробітництва між Україною та Угорщиною підвищити ефективність управління кордонами шляхом імплементації європейських стандартів, синхронізації програм діяльності митних і прикордонних служб обох країн, що сприятиме оптимізації контрольних процедур, підвищенню рівня безпеки на кордоні та приведенню прикордонної інфраструктури України у відповідність до вимог Європейського Союзу. Наталія Носа каже, можливості для цього є і роль Закарпаття тут стратегічна, адже регіон на стику кордонів з 4 країнами ЄС, а також шляхів солідарності, транспортних коридорів та викликів, які стоять перед прикордонниками. Тому також презентували й рекомендації для зменшення навантаження через збільшення трафіку. Найбільш перспективними у цьому напрямку є розбудова велоінфраструктури та малої авіації – звісно після війни, коли повітряний простір України відкриють. Реконструкція інфраструктури, підсилення ІТ-рішень, створення комфортних умов для пасажирів та вантажного транспорту – стратегічні цілі проєкту. Розвиток кордону - це розвиток економіки. Сучасні пункти пропуску означають швидші перевезення, менше затримок, прозорі процедури та більш якісні послуги для громадян. Закарпаття має стати логістичним хабом європейського рівня. Тому модернізація пунктів пропуску передбачає не лише комфорт туристів. Це покращення логістики для бізнесу, нові можливості для місцевих громад і зміцнення транскордонного співробітництва. Цей проєкт стане основою для майбутньої модернізації всієї інфраструктури перетину кордону між Україною та Угорщиною. А результати міжнародних зустрічей мають лягти в основу змін, яких громадяни та бізнес очікують роками. Цей матеріал створено за фінансової підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю Міжнародної асоціації інституцій регіонального розвитку «МАРР» і не обовʼязково відображає погляди Європейського Союзу.
Підписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook