Закарпатський юрист Сільвіо Марина розповів як не "лоханутись" в магазині

В умовах ринкової економіки споживачам неважко розгубитися серед широкого асортименту продукції та послуг, що надаються. Трапляються випадки, коли, здійснивши якусь покупку, ми залишаємося невдоволеними її якістю або ж просто вирішили повернути куплену річ назад до магазину. Як тут діяти правильно?

По-перше, щоб захистити свої права, їх необхідно знати.

Так, норми чинного ЦК України надають право покупцю протягом чотирнадцяти днів від дня купівлі непродовольчого товару належної якості обміняти його на аналогічний товар інших розміру, форми, габариту, фасону, комплектації тощо. У разі виявлення різниці в ціні покупець проводить необхідний перерахунок з продавцем.

Якщо у продавця немає необхідного для обміну товару, покупець має право повернути придбаний товар продавцеві та одержати сплачену за нього грошову суму.

Вимога покупця про обмін або повернення товару підлягає задоволенню, якщо товар не був у споживанні, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості та за наявності доказів придбання товару у цього продавця (це може бути квитанція, чек або інший платіжний документ).

У разі виявлення покупцем недоліків або фальсифікації товару, покупець протягом гарантійного строку має право за своїм вибором:

1) вимагати від продавця або виготовлювача безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат, здійснених покупцем чи третьою особою, на їх виправлення;

2) вимагати від продавця або виготовлювача заміни товару на аналогічний товар належної якості або на такий самий товар іншої моделі з відповідним перерахунком у разі різниці в ціні;

3) вимагати від продавця або виготовлювача відповідного зменшення ціни;

4) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.

Продавець або виготовлювач (чи уповноважені ними представники) зобов’язані прийняти товар неналежної якості від покупця і задовольнити його вимоги про заміну товару, усунення недоліків або повернення грошової суми.

Якщо продавець відмовляється виконувати свої обов’язки, встановлені законом, то функцію захисту прав споживачів здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи.

У такому випадку споживачу необхідно звернутися до управління захисту прав споживачів з відповідною заявою. Управління захисту прав споживачів проводить перевірку фактів, викладених у заяві споживача, та, у разі виявлення порушення законодавства, вживають заходи до їх усунення, а суб’єктів господарювання, що допустили вказані порушення, притягують до відповідальності у вигляді накладення на посадових осіб штрафу.

Ще одним із способів захисту прав споживачів, у разі їх порушення, є судовий захист. Тобто споживач має право звернутися до суду з позовною заявою за захистом своїх порушених прав та інтересів. У разі задоволення позовних вимог споживача, суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.

Проте перед тим як звертатися до суду за захистом своїх прав, споживачу рекомендується спочатку звернутися з заявою до управління захисту прав споживачів та дочекатися результатів розгляду заяви, а вже потім сміливо йти до суду та долучати до позовної заяви результати перевірки з управління захисту прав споживачів.

  Анонс Закарпаття 

 



TelgramПідписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook
рейтинг: 
  • Подобається
  • 0
Залишити коментар
иконка
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 30 днів з дня публікування.