3 причини, через які автівка стає розкішшю

 Бути автомобілістом в Україні стає невигідно: іномарки та бензин дорожчають, а дороги як і раніше розбиті. Саме час пересідати на велосипед або ходити пішки. Прем'єр Микола Азаров запевняє, що в країні відремонтовано 97% доріг. Але чому, куди не поїдеш, потрапляєш на решту 3%? Цей жарт стала хітом останніх тижнів. Погана якість доріг змушує багатьох відмовитися від поїздок на особистому автомобілі. Ті ж, хто не може або не хоче залишати машину на стоянці або в гаражі, є постійними фінансовими донорами станцій техобслуговування. Глава уряду виправдовується, мовляв, на ремонт усіх доріг необхідно близько 500 млрд грн. - Десять річних бюджетів Укравтодору. Для простих громадян це означає одне: вирішувати проблему доріг ніхто навіть і не планує. Днями Кабмін підніс автолюбителям ще один сюрприз. Після довгих розмов про необхідність підтримувати вітчизняних виробників автомобілів влада зважилася підвищити мита на ввезення іномарок. З квітня до існуючої спеціальної мито вводиться додаткова. Міра вимушена і тимчасова. Але, за словами генерального директора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, нововведення призведе до моментального подорожчання машин на 7,8-15,6%, а може бути, і до припинення імпорту авто в країну. У зв'язку з відсутністю доріг вельми символічно виглядає той факт, що на автомобілі з двигуном понад 2,2 л, серед яких чимало позашляховиків, додаткове мито не поширюється. Враховуючи, що тільки на джипах і можна пересуватися по Україні, віддамо належне турботі чиновників про громадян. Дійсно, навіщо купувати ці малолітражні «мильниці», якщо на них все одно не можна їздити?

 

 

У зв'язку з відсутністю доріг вельми символічно виглядає той факт, що на автомобілі з двигуном понад 2,2 л, серед яких чимало позашляховиків, додаткове мито не поширюється

 

Отже, дві причини відмовитися від особистого транспорту вже є. Тепер про третю. У Мін-

економрозвитку і торгівлі розмірковують над введенням мита на імпортні нафтопродукти, цього разу білоруські. Чому? Все просто: українські нафтопереробники скаржаться, мовляв, білоруський бензин і дизельне паливо занадто дешеві. Три нафтопереробні заводи, підконтрольних Ігорю Коломойському, і державний Шебелинський ГПЗ просять Комісію з міжнародної торгівлі провести антисубсидиційного розслідування відносно білоруського імпорту та ввести мито в розмірі $ 180 за тонну. Я вважаю, це правильно. Ну не звикли ми купувати дешево. Навіть за природний газ платимо росіянам найвищу ціну в Європі. Правда, поки вартість нафтопродуктів в Україні залишається найнижчою в Європі, якщо не брати до уваги Білорусію та Росію. У 2012 році на частку білоруського палива довелося трохи більше 40% ринку України. І як тільки буде запроваджено мито, ціни піднімуться на всі поставки без винятку, оскільки ніхто не відмовиться від можливості заробити на ліквідації виниклого дефіциту. При сприятливому розвитку подій для покупців бензин і дизпаливо подорожчають на гривню. Але якщо капіталістичні інстинкти візьмуть гору, то вартість збільшиться на 1,3 грн. за літр. Подібний зліт цін на 10-13 євроцентів означає, що в Україні паливо без урахування податків стане дорожче, ніж в Литві, Польщі і навіть Німеччини. Але і це не все. З минулого року якість білоруського бензину і дизельного палива відповідає всім вимогам рівня Євро-5. Навіть А-92, призначений в основному для невимогливих моторів, і той містить всього 0,001% сірки, як і належить в Європі. Не стане білоруських нафтопродуктів в країні - їх місце займе українське паливо. А якість місцевого розливу буває різним. Рівнем Євро-4 обіцяє порадувати кременчуцька «Укртатнафта», але це, як кажуть, не факт. А ось в Шебелинці, яка скаржиться на засилля імпорту, бензин та дизпаливо і зовсім тяжіють до стандарту Євро-2, який в Європі було заборонене ще в 1999 році. І якщо на бензині низьких стандартів сучасний автомобіль ще буде їхати, то для власників дизелів - це погані новини. Саме через те, що в Україні найчастіше можна зустріти високосірчисті марку бензину, багато автодилерів досі не імпортують дизельні, особливо малолітражні моделі машин, які так популярні в інших країнах. Звичайно, відмова від особистого автомобіля зараз, як прийнято говорити, в світовому тренді. Тільки скрізь до цього підштовхують не відсутність доріг і апетити власників автоскладальних і нафтопереробних заводів, а дорожнеча користування дорогами і парковками, а також зростаючі податки на паливо, кошти від яких йдуть на створення зручного громадського транспорту.

 

Сергій Куюн, директор «Консалтингової групи А-95»



TelgramПідписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook
рейтинг: 
  • Подобається
  • 0
Залишити коментар
иконка
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 30 днів з дня публікування.