
Але, варто звернути увагу на підготовку, яка була тривалою, клопіткою і насиченою. Місяць тривав конкурсний відбір тренерів серед кращих викладачів STEM-дисциплін закладів вищої освіти, учителів, які мають досвід викладання STEM-предметів та зможуть демонструвати професійну майстерність у підготовці учителів в межах міжнародного проєкту «STEMLab Synergy: формування навичок майбутнього в українських і румунських школах».
Кожен переможець конкурсного відбору отримав повідомлення про перемогу і STEMLab смарт-путівник. За допомогою путівника всі учасники змогли відповідально підготувалися до тренінга. Щоб розпочати навчання без технічних труднощів, потрібно було виконати кілька важливих кроків: підготовка свого облікового запису Google; налаштування ноутбука; ознайомлення з коротким онлайн-мініпрактикум із підготовки Chrome.
Програма тренінга деталізувала модулі, які охоплювали практикуми з Gemini, NotebookLM, Deep Research та Imagen, а також навчання промпт-інжинірингу для освіти і створення персональних Gem-ботів. Очікувані результати включали не лише володіння низкою ШІ-інструментів, але й складання іспиту Gemini Certified Educator з отриманням відповідного сертифіката. Тренінг також містив групову роботу з дослідження традиційних інструментів (як-от Kahoot та Flippity) та воркшоп із розвитку м’яких навичок тренера. Пліч-о-пліч навчалися педагоги з України і Румунії, що стало початком їхньої майбутньої довготривалої співпраці.
І ось очікувана подія розпочалася. Відкрила тренінг Ксенія Охотник –керівниця проєкту «STEMLab Synergy».Вона звернулася до учасників з позитивним налаштуванням на очікувані результати. Ксенія наголосила, що учасники під час тренінгу: опанують інструменти Google для організації дистанційного навчання, ознайомляться з основами роботи з Gemini та NotebookLM, оримають навички з розробки інтерактивного STEM-контенту, виконають практичні завдання зі створення навчальних відео у Google Vids і розвинуть м’які навички (soft skills) та фасилітаційні вміння для ефективної роботи з колегами й учнями.Не менш захопливими і цікавими були наступні два дні тренінга: опанування NotebookLM у роботі тренера й учителя через практикум зі створення навчальних ресурсів: аудіопереказ, відеоогляд, ментальна карта, звіти, флешкартки, тести. Проведено практикум з Gemini Deep Research та Canvas через дослідження тем STEM-освіти з використанням AI, створення візуалізацій та лабораторних експериментів у Canvas. Значну увагу було приділено візуальному контенту: учасники вчилися створювати зображення з Imagen, ілюстрації, інфографіки та візуальні пояснення для STEM уроків.
У межах групового блоку «Досліджуємо інші інструменти» учасники, працюючи у чотирьох групах, вивчали інструменти Kahoot, LearningApps, Plickers та Flippity.net, використовуючи AI для створення прикладів, демонстрацій та презентації результатів.
Третій день сфокусувався на професійному зростанні та сертифікації. Учасники пройшли підготовку до іспиту Gemini Certified Educator, розглянувши структуру та рекомендації. Кульмінацією стало успішне складання іспиту Gemini Certified Educator (яке тривало 1 астрономічну годину), що дозволило учасникам отримати сертифікати від Gemini та від Академії цифрового розвитку, який засвідчує 15 годин навчання. Крім технічних навичок, програма включала розвиток Soft skills тренера, зокрема воркшоп із фасилітації та емоційного інтелекту, а також створення AI-персонажа тренера (Gem-bot).
Отже, очікувані результати досягнуто:
• Учасники тепер володіють практичними навичками роботи з ключовими інструментами, такими як Gemini, NotebookLM, Deep Research, Canvas та Imagen.
• Було успішно створено персонального Gem-бота й AI-відео в NotebookLM.
• Тренери підготували та представили групові дослідження інструментів Kahoot, LearningApps, Plickers та Flippity.
• Учасники склали іспит Gemini Certified Educator та отримали відповідні сертифікати.
Завершився тренінг презентаціями групових проєктів, зворотним зв’язком, підбиттям підсумків, врученням сертифікатів та відеомоментом «AI-помічники в дії». Був також зібраний збір ідей для другого тренінгу та складений план подальшого розвитку.
Цей тренінг став справжнім каталізатором для викладачів, які прагнуть інтегрувати штучний інтелект у навчальний процес. Так само, як сучасний автомобіль потребує передових навігаційних систем для оптимального маршруту, сучасний викладач тепер володіє AI-помічниками для створення найбільш ефективних та індивідуалізованих навчальних траєкторій.
Інформацію підготувала методист проєкту Тетяна ПАЛЬКО
Публікацію підготовлено за підтримки Європейського Союзу. За зміст даного матеріалу несе власну відповідальність Ужгородський національний університет і вона не обов’язково сприймається як офіційна позиція Європейського Союзу або структур управління Програми Interreg VI-A NEXT Румунія-Україна 2021-2027.
Підписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook