Музей – це минуле, це історія, це душа наших предків, куди всі повинні входити з повагою і глибокою любов'ю до всього того, чим жили батьки, діди і прадіди.Досвід роботи з організації музейної справи в загальноосвітніх школах області свідчить, що шкільний музей є одним із ефективних засобів навчання, розвитку, виховання молодого покоління в процесі прилучення до культурної спадщини, загальнолюдських цінностей, їхнього збереження та примноження.
Нещодавно на базі шкільних музеїв Виноградівського району Закарпатським центром туризму, краєзнавства, екскурсій і спорту учнівської молоді проведено семінар працівників управлінь та відділів освіти райдержадміністрацій та міських рад, які відповідають за організацію музейної роботи, з метою обміну досвідом роботи шкільних музеїв та розкриття ролі музею у масово-просвітницькій діяльності навчального закладу.
Святинею школи, справжнім центром виховної роботи і особливо національно-патріотичного виховання став Зразковий краєзнавчий музей Олешницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. (директор Роспопчук М.Й., керівник музею Товт Н.С.). Тут бережно ставляться до історичної спадщини свого села, проводять комплекс заходів, спрямованих на збереження історичних традицій, культури й побуту.
Багатогранною і цікавою є робота Зразкового етнографічного музею Великокопанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. (директор Сергеєва І.М., керівник музею Геращенко Т.А.).
Музей став центром проведення масових заходів з учнями, батьками та представниками громадськості. Відображено в шкільному музеї і феномен Великої Копані – народження великої кількості близнюків, їх у селі 58 пар.
За велику масову, виховну, просвітницьку роботу, яку проводить музей, йому присвоєно звання «Народний». Про це повідомив під час виступу на семінарі начальник управління культури Закарпатської обласної держадміністрації Глеба Ю.Ф.
Історія краєзнавчого музею Виноградівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 7 (директор школи та керівник музею Молнар Г.Й.) нараховує два десятиліття і йому вже присвоєно звання «Зразковий музей». Музей має такі розділи: «Карпатська Україна», «Помаранчева революція», «Етнографічний», які несуть у собі великий потенціал національно-патріотичного виховання.
У кожному з вищезгаданих музеїв учасникам семінару було представлено різні інсценовані дійства: лущення кукурудзи, обрання сільського голови, сільські вечорниці (Олешницька ЗОШ І-ІІІ ст.); засідання сойму Карпатської України, арешт А.Волошина та його допит (Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ст.); легенди про виникнення та походження назви с.Велика Копаня (В.Копанська ЗОШ І-ІІІ ст.).
Учасники семінару переконалися, що робота на базі музеїв не одноразова акція, а велика, копітка, систатична робота із залучення учнівської молоді до процесу збору, дослідження, обробки, оформлення і пропаганди зібраних матеріалів, які розкривають, історичне минуле, висвітлюють духовну та культурну спадщину нашого народу, показують красоту та багатство природи нашого краю.
Велику роботу з організації та проведення семінару провели Децик Р.А. – методист Закарпатського центру туризму, краєзнавства, екскурсій та спорту учнівської молоді та Любка О.І. – методист районного методичного кабінету відділу освіти Виноградівської РДА.
Автор:Марія Тимко
Джерело:Голос Карпат