Як відомо, на початку листопада у Чопі сталася надзвичайна ситуація. У зв’язку зі складними погодними умовами, сильними дощами в горах у місті на кілька днів ввели обмеження на водопостачання. Водопровідні системи не змогли належно відфільтрувати воду, каламутність якої в кілька разів перевищувала норму. Через що з водопровідних кранів містян текла вода бурого кольору.
Аби унеможливити подібні випадки, сьогодні, 21 листопада, в Чопській міській раді відбулася нарада при міському голові про стан водопостачання міста та заходи по поліпшенню якості питної води. Участь в нараді взяли заступники міського голови, начальник ВП «Ужгородська дистанція водопостачання ДТГО «Львівська залізниця» начальники відділів та управлінь, члени комісії з питань житлово-комунального господарства, будівництва та зв’язку, директор МКП ЖКГ «Тиса», мешканці Чопа.
На нараді було поінформовано, що насосна станція на річці Латориця була побудована ще на початку ХХ століття для забезпечення локомотивів на станції Чоп водою. В кінці 1940-х років, а згодом у 1976-му, додатково встановили фільтри і почали подавати воду в місто. З часу існування системи проводився лише поточний ремонт. Сьогодні забезпеченням Чопа водою займається ВП «Ужгородська дистанція водопостачання ДТГО «Львівська залізниця».
За словами міського голови Чопа Галини ЦАР, місто історично тісно пов’язане із залізницею, а в питаннях водопостачання повністю залежне від цієї структури. «Міська влада вже намагалася знайти альтернативні джерела подачі води – було пробурено 4 свердловини, однак наразі вони заморожені. Міський бюджет не володіє такими коштами (а це мільйони гривень), аби завершити будівництво. Натомість держава також наразі не може нам допомогти, адже відомо в якій складній економічній ситуації сьогодні перебуває Україна. Тому нині слід сконцентрувати усі сили на безперебійній роботі діючої насосної станції залізниці», - сказала міський голова.
Директор ВП «Ужгородська дистанція водопостачання ДТГО «Львівська залізниця» Мирослав СУРА повідомив, що при даному технічному оснащенні насосної станції не можна зі стовідсотковою впевненістю стверджувати, що подібна НП не повториться. Будівництво ж нового резервуару, який би значно покращив ситуацію, коштує мільйони. Таких коштів у залізниці не має, тому наразі доводиться обходитися діючим обладнанням. Мирослав Миколайович пообіцяв вчасно повідомляти Чопську міську раду про надзвичайні ситуації, що виникають, а також у найкоротші строки їх вирішувати. Натомість Галина Цар доручила відповідним відділам оперативно та усіма можливими методами інформувати населення міста про можливе обмеження подачі води.
Також на нараді піднімалося питання про діючі тарифи на водопостачання. В Чопі вони є найнижчими в Україні! Відповідно в тарифах не враховані ті витрати, які несе залізниця. За таких умов про якусь модернізацію говорити недоречно. Водночас підвищення тарифів вирішується на державному рівні і відповідної згоди наразі не отримано.
На завершення наради Галина Цар ще раз попросила мешканців міста із розумінням ставитися до ситуації, що склалася. Сьогодні Чоп переживає не найкращі фінансові часи. Місту доводиться брати позику, аби виплатити зарплату бюджетникам. Ускладнив ситуацію і той факт, що податки, які сплачують ті ж залізничники, віднедавна спрямовуються не в бюджет Чопа, а у міста Львів, Мукачево, Ужгород за місцем реєстрації підприємства. Натомість податок на доходи фізичних осіб складає левову частку усіх надходжень в міську казну. «Міська влада робитиме усе можливе, аби максимально унеможливити виникнення надзвичайних ситуації з водою. Також ми продовжуватимемо звертатися у всі можливі держані інстанції, аби вирішити «водне питання» в Чопі раз і назавжди», - резюмувала міський голова.
Про це "Анонс Закарпаття" повідомили у відділі внутрішньої політики Чопської міської ради