Сергій Слободянюк:"Я обирався депутатом рад всіх рівнів, мені це вже не цікаво"

На днях Сергій Слободянюк, який очолив управління Укртрансінспекції в Закарпатській області, дав інтерв'ю журналістам закарпатського калейдоскопу. Зокрема, він сказав: «Поки що ми в «десятці» кращих за показниками серед територіальних управлінь України».


- Сергію Миколайовичу, нещодавно ви очолили нову, реформовану, структуру – управління Укртрансінспекції в Закарпатській області. Як почуваєтеся на новій посаді?

- Відчуваю себе впевнено (але не самовпевнено!). Досвіду державної служби і бажання працювати було достатньо, щоб з нуля і в короткий час організувати повноцінну роботу новоствореної структури. Результати нашої роботи говорять самі за себе – ми в «десятці» кращих за показниками серед територіальних управлінь України. До державного бюджету управління перерахувало за вересень-жовтень цього року майже 1 мільйон 400 тисяч гривень. Ситуація на транспорті контролюється! Але не за рахунок штрафних санкцій, а завдяки профілактичній роботі. Для цього збираємо перевізників і переконуємо їх працювати в рамках законодавства.

- Які проблеми маємо у цій сфері?

- Проблем дуже багато. У цьому я впевнився, коли очолив управління і почав детально аналізувати сферу перевезень. Якщо говорити лише про найболючіші проблеми, то, наприклад, мене, як керівника, непокоїть низький рівень диспетчерського контролю за регулярністю виконання рейсів перевізниками міста Ужгорода та за роботою транспортних засобів у ранковий і вечірній час. Якщо детально, то всі ми добре знаємо, що вранці, коли люди поспішають на роботу, та ввечері, коли повертаються додому, маршрутні таксі на зупинках доводиться чекати дуже довго. Автобуси, до прикладу, їдуть дуже переповнені, часом водії навіть не зупиняються на зупинках через брак вільного місця у салонах. Це викликає у свою чергу обурення з боку людей, які стоять під дощем чи спекотним сонцем в очікуванні свого маршруту. Наприклад, за кордоном будь-який вид громадського транспорту їздить за чітким графіком і людина може звіряти за тролейбусом чи автобусом годинник. Та навіть не треба брати закордон, такі ж чіткі графіки руху громадського транспорту існують і в деяких великих містах України: Києві чи Львові. Тому нам треба наразі насамперед налагодити чіткий графік руху наших маршрутних таксі. Адже, окрім них, в місті не існує інших видів громадського транспорту, а щодня їздити на таксі може дозволити собі далеко не кожен.
Ще одна проблема, яка турбує, це незадовільний санітарний і технічний стан, неякісна підготовка транспортних засобів до осінньо-зимового періоду, зокрема, значна кількість транспортних засобів не облаштовані системами опалення салонів, відсутність зимових шин на автобусах. А від останнього, погодьтеся, залежить безпека пасажирів.
Не менш важливо сьогодні звернути увагу й на відсутність у нашому місті транспортних засобів, які б були облаштовані для перевезення пасажирів з обмеженими можливостями, та відсутність автобусних зупинок, облаштованих для такої категорії людей. Розумію, що це потребує неабияких капіталовкладень, але, в той же час, ми маємо розуміти, що люди з фізичними вадами також мають почувати себе зручно у суспільстві.
Не можу не назвати таку проблему, як низький рівень передрейсового та післярейсового технічного огляду транспортних засобів, а також медичний огляд водіїв. Від цього, знову ж таки, залежить безпека наших громадян. Та, на жаль, наші перевізники не завжди приділяють цьому велику увагу.
І, зрештою, непокоїть відсутність в Ужгороді облаштованих стоянок таксі та, власне, якість автомашин таксі, які обслуговують пасажирів. Через те, що в місті немає стоянок для такого виду транспорту, деякими міськими вулицями у час пік важко проїхати, оскільки, автомобілі таксі займають вільні узбіччя і заважають пересуванню транспорту.

- А які шляхи їх вирішення ви бачите?

- Разом з обласною державною адміністрацією і УМВС працюємо над усуненням всіх цих недоліків. Намагаємося вживати різні комплексні заходи, які, зрештою, мають принести свій результат. До прикладу, для того, щоб підвищити безпеку пасажирських перевезень у Закарпатській області в цілому, триває комплекс профілактичних заходів на пасажирському автомобільному транспорті під назвою «Перевізник. Зима – 2012». Перевірки відбуватимуться до 12 листопада. У цей період працівники ДАІ спільно з представниками Укртрансінспекції проведуть низку перевірок підприємств, аби переконатися, що вони дотримуються вимог законодавства про автомобільний транспорт. Особлива увага приділятиметься питанням підготовки автотранспорту до використання в осінньо-зимовий період, заміні шин на зимові, справності приладів обігріву скла та салону, організації передрейсового контролю технічного стану автобусів та проведенню щозмінного медичного огляду водіїв. Також під час заходів буде проведено інструктажі з перевізниками та водіями щодо дотримання вимог законодавства у сфері пасажирських перевезень і особливостей експлуатації рухомого складу в осінньо-зимовий період. Також інспектори посилено контролюватимуть дотримання Правил дорожнього руху та перевезення пасажирів водіями автобусів. У першу чергу це стосуватиметься дотримання швидкісних режимів, перевезення пасажирів понад встановлену кількість, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки, правил зупинки і стоянки. Крім того, зважаючи на численні факти дорожньо-транспортних пригод з вини водіїв автобусів, які здійснюють нерегулярні перевезення, працівники ДАІ та фахівці Укртрансінспекції контролюватимуть дотримання вимог безпеки під час руху автобусів у нічний час, у тому числі, й при перевезенні на замовлення, наявність двох водіїв на маршруті протяжністю понад 250 кілометрів. Сподіваюся, що вжиті заходи бодай якоюсь мірою знизять порушення в цій сфері.

- Що б ви хотіли змінити?

- Законодавство потрібно змінювати. І, бажано, під інтереси пасажирів!

- До речі, Сергію Миколайовичу, оскільки ви самі довгий час у політиці, то як би ви оцінили вибори-2012?

- Відбулася, я б сказав, перемога розсудливості. Як говорять китайці: «Не дай вам Бог жити в епоху змін!» Ми вже колись сповна сьорбнули «помаранчевих змін». Досить. Сьогодні кожен третій українець з ностальгією згадує про часи Кучми, а ви пам’ятаєте який настрій був у людей в 2004 році – все міняти. Потім прозріли… Але було пізно! А взагалі вибори-2012 пройшли демократично, кожен вибирав собі кого і що хотів.

- Ви самі не хотіли балотуватися у народні депутати?

- Ні, не хотів.

- Чому?

- Я обирався депутатом рад всіх рівнів, мені це вже не цікаво. До того ж наведу аргументи своєї політичної апатії: востаннє я програв вибори в Ужгородську міську раду на окрузі в районі вулиці Грушевського відомому бізнесменові. Не дивлячись на те, скільки я зробив реальних справ для округу і людей, виборці вибрали миттєву вигоду. Мене це образило. В останні два роки виборці з того округу почали мені дзвонити: «Все погано, ніхто про нас не турбується. Допоможіть». Але люди самі повинні заслужити на пошану до себе і кращого життя... Навіщо за них боротися, якщо вони самі не хочуть цього? Всі біди в наших головах.

- Свого часу ви кілька разів були депутатом Ужгородської міської ради, Закарпатської обласної ради, Верховної Ради України. Вирішили, як кажуть, зав’язати з політичною кар’єрою? Чи плануєте в майбутньому балотуватися?

- Політична кар’єра у вигляді депутатства будь-якого рівня мені вже не цікава. Ради «народних депутатів» - це вже історія. Тепер депутатська діяльність – це радше бізнес або «кнопкодавство». Верховна Рада другого скликання була останньою, коли народні депутати працювали для людей. Тому я й не хотів балотуватися на цих парламентських виборах. Гадаю, надалі такого бажання в мене також не виникне.

Сьогодні моя політика – це забезпечення державного контролю на наземному транспорті в Закарпатській області. А також – виконання завдань, які ставлять перед інспекцією Віце-прем’єр-міністр, голова Укртрансінспекції та губернатор.


- На сьогоднішній день, які ваші політичні уподобання?

- Мої політичні симпатії не змінюються, починаючи з 1998 року. Всі знають, що я дотримуюся «лівих» поглядів. На цих виборах, враховуючи те, що Олександр Мороз «поховав» СПУ ще два роки тому, для мене не було альтернативи, окрім Партії регіонів. Враховую те, що ця партія соціально орієнтована, а більшість її представників працюють в реальному секторі економіки. Крім того, якщо ви пам’ятаєте, в найтрагічніші для України години 2004 року я був начальником штабу Віктора Януковича в Ужгороді. Ось такі симпатії.

- Якщо можна, кілька особистих питань. Зараз дуже активно пропагується здоровий спосіб життя. Якими видами спорту займаєтеся ви?

- Спортом, на жаль, займатися не маю часу. Кілька прогулянок в день з домашніми улюбленцями – собаками – ось і весь спорт. Ну, буває, ще інколи вранці роблю гімнастику.
А взагалі, маю хобі. Це собаки. Зараз їх у мене троє і ще купа цуценят. До речі, якщо комусь потрібні цуценята, то залюбки віддам у хороші руки. Люблю відпочинок на природі, гори, ліс, термальні басейни. Не мислю свого життя без краси Закарпаття.

- Що найбільше цінуєте в друзях? І чи вдалося зберегти дружні стосунки з тими людьми, з якими починали життєвий шлях?

- Якщо люди хочуть зберегти дружні взаємини, то завжди треба ставити себе на місце друга. Так завжди й прагнув поступати. І заради дружби багато в чому поступався. Інколи надто багато… Однак, якщо бачити у всьому лише себе, то дружба довго не протриває. За деякими, мізерними виключеннями, я зберіг стосунки зі всіма друзями дитинства.

- І наостанок провокативне запитання: чого ще нам слід очікувати від Сергія Слободянюка?

- Навряд, чи я вас потішу: від Слободянюка сенсацій і несподіванок не чекайте.


Джерело:Закарпатський калейдоскоп

 



TelgramПідписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook
рейтинг: 
  • Подобається
  • 0
Залишити коментар
иконка
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 30 днів з дня публікування.