У порівнянні з минулим роком площа ям збільшилася майже вдвічі.
На сьогодні, ліквідовано ям на 40,4 тис.км протяжності доріг загального користування або на 3,3 млн.кв.м покриття, і на дорогах державного значення ця робота наближається до кінця. Про це заявив голова Укравтодору Євген Прусенко. Він пообіцяв, що в червні всі роботи з ліквідації ям на дорогах місцевого значення будуть завершені, передає ЛІГАБізнесІнформ прес-служба Укравтодору.
З початку року загальний обсяг уражених вибоїнами доріг склав 61,4 тис. км або 4,7 млн.кв.м. в тому числі, доріг державного значення 24,5 тис.км площею 2,7 млн.кв.м., місцевого значення 36,9 тис.км площею 2,0 млн.кв.м. У порівнянні з минулим роком площа ям збільшилася майже вдвічі - з 2,7 млн.кв.м. до 4,7 млн.кв.м (174%).
Причинами інтенсивного утворення ям в цьому році стали тривала зима зі значними опадами і майже щоденними переходами температури з плюсовою на мінусову, недотримання міжремонтних термінів, пов'язаних з недофінансуванням дорожньої галузі і те, що значна частина доріг була побудована в 60-70 роки за старими технологіями з використанням дьогтю і смол, заявив глава Укравтодору.
Євген Прусенко розповів, що дороги будуть передаватися в місцеві адміністрації з тим фінансуванням, яке сьогодні виділяється для цих регіонів в Укравтодорі. Розподіл фінансування між регіонами відбувається за прийнятою методикою.
За його словами, схема розподілу фінансів враховує протяжність доріг, інтенсивність руху, категорію доріг, кількість смуг руху, особливості експлуатації доріг в гірській місцевості. Розподіл фінансів здійснюватиметься відповідно до методики, затвердженої Міністерством фінансів і Міністерством інфраструктури. Для розробки схеми управління дорогами місцевого значення зараз готуються рішення, які будуть типовими для всіх областей.
Євген Прусенко сказав, що мережа доріг вимагає на порядок більше ресурсів, від тих, які має Укравтодор, виходячи з наявного фінансування. "Цих коштів не вистачає в одному регіоні. Тому необхідно максимально ефективно використовувати наявні ресурси. Борги за минулий рік безумовно будуть віддані. При збільшенні фінансування, а ця робота зараз ведеться, будуть розглянуті питання фінансування тих робіт, які сьогодні вкрай необхідні для кожної окремої області . Я розумію, що є суцільно зруйновані дороги, які необхідно ремонтувати влаштуванням суцільного шару покриття ", - зазначив він.
Нагадаємо, уряд розглядає п'ять можливих джерел фінансування приведення доріг у порядок. Підвищення акцизу на бензин є одним з п'яти варіантів вирішення проблеми фінансування, які обговорюються в уряді.
Можливими джерелами фінансування ремонту доріг в Україні можуть стати кошти міжнародних фінансових організацій і приватних інвесторів. Крім того, не виключено будівництво деяких транзитних доріг на умовах концесії.
Також з території країни планується встановлення станцій по зважуванню транспорту, для виявлення перевізників, які порушують вимоги щодо максимальної маси вантажу. Не виключається можливість посилювання штрафів за порушення вимог до маси вантажу.
ЛIГАБiзнесIнформ