Жигулі: від копії Fiat до найпопулярнішого автомобіля СНД (фото)

Компанія відзначає 46-річний ювілей. 

20 липня 1966 року у російському місті Тольятті було вирішено розпочати будівництво великого автомобільного заводу, якому судилося стати найбільшим підприємством на території СРСР і, нині, СНД.

 

Перелицьований Fiat

 

Технологічною стороною питання і навчанням співробітників займався італійський концерн Fiat, репліки автомобілів якого спочатку випускав АвтоВАЗ.

 

Ключовим для Волзького автозаводу стало 19 квітня 1970 року. Саме в цей день з конвеєра зійшли шість перших автомобілів ВАЗ-2101, які були перелицюванням FIAT-124, але майже повністю зібрані з радянських деталей.

У народі автомобіль люблячи прозвали "копійкою". Випуск 2101 тривав до 1988 року. За цей час завод створив 4,8 млн. таких машин, багато з яких підкорюють наші дороги і до цього дня.

 

З 1971 по 1985 рік у Тольятті почали випуск універсала на основі "копійки". Ним став ВАЗ-2102, оригіналом якого є Fiat 124 Familiare. Всього було випущено чотири модифікації таких автомобілів.

 

Але, незважаючи на свою практичність, ці машини були не надто популярні, і зустріти їх зараз - велика рідкість. Аналогічна ситуація склалася і навколо ВАЗ-2103.

"Трійка" випускалася в Тольятті з 1972 по 1984 рік. Особливістю автомобіля є 72-сильний мотор, який дозволяв авто розганятися до 100 км/год за 17 секунд. Це дозволило 2103 стати на один щабель із західними машинами аналогічного класу.

 

Примітно, що в 1976 році допомогу в розробці моделі запропонували Porsche, але радянська сторона відмовила німцям у співпраці. Також за автомобілем закріплена погана репутація, оскільки саме на ньому скоював злочини маніяк Сергій Головкін.

У 1984 році АвтоВАЗ приступив до випуску ВАЗ-2104, і продовжив їх збирати до 2006 року. Цей автомобіль є більш технічно-досконалим варіантом моделі 2102.

Всього було випущено 11 модифікацій цієї моделі. На експорт авто йшло під шильдиком Lada Riva, і було відносно популярним, наприклад, в Британії. Всі модифікації оснащувалися моторами від 1,2 до 1,7 л і, найчастіше, 5-ступінчастою коробкою (крім трьох перших версій).

 

До речі, ВАЗ-2104 можна помітити на 27:41 хв. в кадрі фільму "Чарлі і шоколадна фабрика".

 

У 1980 році було розгорнуто виробництво ВАЗ-2105. Цей автомобіль є вазівським довгожителем і випускався аж до 2010 року. Останній екземпляр в кольорі мускарі з'явився 30 грудня.

При створенні цієї машини врахували всі недоліки, які були у її попередників. Варто зазначити, що виробництво стартувало взимку, а саме - 25 січня. Всього було випущено з десяток модифікацій, серед яких були і експортні варіанти.

 

Наступна модель, яка стала називатися ВАЗ-2106, була найуспішнішим автомобілем марки. Ця машина поєднувала в собі хороші технічні характеристики, досить затишний салон і невисоку вартість.

Також ця модель стала найпотужнішим радянським серійним авто - 78 к.с. Цікаво, що в 1986 році авто коштувало 9,1 тис. рублів, що на 100 руб. більше ніж "Нива", незважаючи на складність її конструкції.

 

Останнім представником ВАЗівської класики є модель ВАЗ-2107. Її виробництво почалося в 1982 році. Авто є модифікацією моделі 2105 і наступником Fiat 124. Автомобіль є найшвидшим класичним ВАЗом, так як його максимальна швидкість становить 160 км/год.

Від "п'ятірки" ця модель відрізняється потужнішим мотором (76 к.с.), зміненою радіаторною решіткою і задніми ліхтарями, дефлекторами в торпедо, та іншими особливостями.

Початок нового періоду в історії "АвтоВАЗу" почався з випуску моделей ВАЗ-2108 та ВАЗ-2109, які в народі прозвали "зубилом" через гостру форму передка. З часом на ринку з'явилося десяте сімейство, яке успішно продається й зараз.

 

Після закінчення випуску 2107 в 2011 році, в модельному ряду компанії залишилися моделі LADA 4x4, LADA Samara, LADA Kalina, LADA Priora і LADA Granta.

За шість місяців цього року в Росії було продано вже 291 тис. ВАЗів, а за весь 2010 рік водії придбали 522 тис. автомобілів. Над створенням продукції в компанії працюють 70 тис. співробітників, а довжина конвеєрних ліній становить 300 км.

 

"Жигулі" стали героями байок і анекдотів, проте залишаються найбільш популярними машинами в Україні та Росії. Невисока якість механізмів і убогий інтер'єр ці автомобілі компенсують низькою ціною. Купити підтриману "копійку" на ходу можна і за 1 тис. гривень.

 

Джерело: tochka.net







TelgramПідписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook
рейтинг: 
  • Подобається
  • 0
Залишити коментар
иконка
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 30 днів з дня публікування.