Священник Михайло Михайлець про елементи літургійної реформи у МГКЄ

Священник Мукачівської греко - католицької єпархії  Михайло Михайлець, розповів про   елементи літургійної реформи у МГКЄ, а семе запровадження служіння за новим римським  Літургіконом. Про це отець Михайло написав на Фейсбук." - Мало кому відомо, що елементи літургійної реформи у МГКЄ, а семе запровадження служіння за новим римським  Літургіконом планувалося ще до ліквідації нашої Церкви радянськими режимом. У Циркулярі МГКЄ за 1942 рік (ІV 1942) міститься документ Конгрегації Східних Церков "Циркуляръ до руських ординаріевъ", адресований єпископу МГКЄ Олександру Стойці. Авторами документу були кардинал Євгеній Тіссеран і архиєпископ Антоній Аррата. Вони повідомляють владику Стойку про те, що надсилають йому примірники тих літургійних книг візантійського обряду руської рецензії на старослов'янській мові, які були перевірені й видрукувані стараннями Конгрегації. У документі йдеться про те, що внаслідок дискусій, щодо деяких змін у літургійному чині руський єпископат на конференціях 1927, 1929, 1932 року вирішив передати дане питання на розгляд Святого Престолу й просив зробити типове видання всіх літургійних книг. Взявши до уваги думки руських ординаріїв та протоколи міжєпархіальної літургійної комісії у Львові (1930 - 1935) у Конгрегації встановили певні принципи, які мали служити за основу у подальшій перевірці й друкуванні літургійних книг. Комісія при Конгрегації встановила. що найбільше переіначення у наших літургійних книгах було в рубриках "Литургії евхаристичной"у Літургіконі митрополита Кипріана Жоховського та Служебниках ХVIII століття. Цікаво, що у документі зазначено, що вищезгадані модифікації радо прийняті в північних єпархіях київської провінції (очевидно малися на увазі білоруські єпархії), не так легко приймалися у Львівській і Перемиській єпархіях, а в тих єпархіях, які були на Південь від Карпат (очевидно Мукачівська й Пряшівська) ще тяжче. На завершення автори листа наголошують, що у великих і малих семінаріях, у чернечих схоластикатах і новіціатах відправи потрібно звершувати по новому Літургіконі й новому "Чину богослужінь" (який ще готується), виховуючи у тій практиці кандидатів до священства і чернецтва. Зі свідчень о. Іллі Сидора 1919 р.н., який був питомцем Ужгородської богословської академії у роках 1939 - 1944, знаю, що римський Служебник використовували у семінарії. Також при рукоположенні владика дарував його новоієреям." написав отець Михайло.




TelgramПідписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook
рейтинг: 
  • Подобається
  • 0
Залишити коментар
иконка
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 30 днів з дня публікування.