Співпраця передбачає активну участь студентів у процесі реабілітації осіб з інвалідністю, надання практичної допомоги ветеранам війни, які потребують фізичної та психологічної підтримки. У рамках цього партнерства забезпечено можливість безпосередньо взаємодіяти з пацієнтами, застосовувати набуте коло компетенцій на практиці‚ розвивати професійні навички.
З вересня 2024 року у спортивно-реабілітаційному центрі розпочалися навчальні заняття з дисципліни «Основи класичного та нетрадиційного видів масажу»‚ що дозволило майбутнім фізичним терапевтам системно й цілісно зрозуміти методики масажу‚ набути практичного досвіду, необхідного для ефективної роботи з людьми, які зазнали фізичних травм чи порушень унаслідок бойових дій.
Науково-практична спрямованість освітнього процесу включає дослідження та розробку нових реабілітаційних методів, спрямованих на покращення якості життя людей з інвалідністю. Під керівництвом науково-педагогічних працівників кафедри фізичної терапії‚ реабілітації‚ спеціальної та інклюзивної освіти факультету здоров’я та фізичного виховання‚ фахівців-практиків студенти залучаються до наукових проєктів, результатом яких є вдосконалення реабілітаційних технологій.
Здобувачі вищої освіти виявили бажання взяти участь у допомозі фізичним терапевтам у якості волонтерів у позааудиторний час. Вони допомагають фахівцям у проведенні процедур, організації занять та підтримці пацієнтів під час їхнього відновлення. Ця ініціатива має вагоме значення не тільки для здобувачів вищої освіти, а й для осіб‚ які потребують допомоги. Завдяки волонтерській діяльності студенти отримують унікальну можливість працювати пліч-о-пліч із досвідченими терапевтами, спостерігати за реабілітаційним процесом на кожному його етапі.
Окрім практичних навичок, здобувачі вищої освіти набувають життєвого досвіду, виявляють емпатію та морально-етичні якості майбутнього фахівця у сфері терапії та реабілітації.
Співпраця між ДВНЗ «Ужгородський національний університет» і спортивно-реабілітаційним центром створює ґрунтовну базу для професійного зростання майбутніх фахівців. Це відкриття нових можливостей для підвищення рівня медико-соціальної підтримки осіб з інвалідністю та ветеранів війни.
Слід підкреслити‚ що здобувачі вищої освіти виявляють позитивну мотивацію щодо розвитку реабілітаційної медицини в Україні та бажання зробити свій внесок у цій сфері діяльності.
Олександра ГУЗАК‚
кандидат наук з фізичного виховання та спорту‚
доцент кафедри фізичної терапії‚ реабілітації‚
спеціальної та інклюзивної освіти ФЗФВ