Одним із пріоритетів роботи Чопської митниці є забезпечення реалізації конституційного права кожного громадянина на звернення. Адже задоволення законних прав та інтересів громадян відіграє особливу роль у забезпеченні постійного зв’язку між митницею та громадськістю, вирішує важливі проблеми окремої взятої людини, так і громади краю в цілому. Про результати своєчасних та об’єктивних розглядів звернень громадян, які надійшли до митного органу впродовж січня-жовтня 2012 року, розповіла начальник відділу організаційного та документального забезпечення Чопської митниці Маргарита Шеляг.
Тож за 10 місяців п.р. до Чопської митниці надійшло 54 письмових звернення громадян, які в основному стосувались працевлаштування та отримання колишніми працівниками митниці необхідних матеріалів для захисту своїх інтересів у суді. Торік за аналогічний період на 40 звернень було більше. Це пояснюється великою кількістю звернень колишніх митників у зв’язку із їх звільненням з митного органу (41 звернення), у тому числі за результатами комплексної перевірки та надходженням у минулому році 13 звернень однакових за змістовними вимогами, які кваліфіковано як повторні.
Також на адресу митниці надійшли звернення щодо митного оформлення транспортних засобів, переміщення через митний кордон України товарів народного споживання, оскарження постанов митниці у справах про порушення митних правил, кадрових питань та можливих неправомірних дій з боку працівників митниці.
За результатами розгляду 22 звернення вирішено позитивно, дано роз’яснення – за 16, по 11 – відмовлено, у тому числі у зв’язку з не підтвердженням інформації щодо неправомірних дій працівників митниці та оскаржень постанов про порушення митних правил. За результатами розгляду 1 звернення надана проміжна відповідь заявнику щодо необхідності погодження у Держмитслужбі України питання проведення практики на базі Чопської митниці
Що стосується запитів на публічну інформацію, то до Чопської митниці упродовж звітного періоду надійшло 6 інформаційних запитів. Зокрема, 3 – від колишніх працівників митниці про надання копії документів та довідки про зарплату, 1 – про надання інформації для написання кандидатської дисертації (статистичні дані), 1 – про митну вартість товарів, 1 – про порядок отримання міжнародних поштових відправлень.
На особистий прийом до керівництва митниці звернулось 65 громадян з питань митного оформлення транспортних засобів, речей у пільговому режимі при переїзді на постійне місце проживання, надання роз’яснень з переміщення транспортних засобів через митний кордон України та порядку видачі направлення до Академії митної служби України.
З метою попередження випадків нетактовної та безвідповідальної поведінки з боку працівників митниці, керівництвом систематично проводиться профілактична виховна робота з особовим складом, аби інспектори не зловживали своїм службовим становищем, не перевищували службові повноваження, не зволікали при митному оформленні, толерантно ставилися до громадян, не порушуючи етики державного службовця.
Через мережу Інтернет громадянами направлено до митниці 7 запитань стосовно внесення змін до митного законодавства, тимчасового ввезення в Україну транспортних засобів, сплати податків при оформлення автівок за договором дарування, можливості складання іспиту на отримання посвідчення представника митного брокера, особливостей ввезення товарів автомобільним транспортом за новим Митним кодексом, порядку митного оформлення продуктів харчування та умов переміщення тварин. На всі запитання надано відповіді у повному обсязі.
Аналізуючи письмові звернення, Маргарита Андріївна відзначає зростаючий рівень обізнаності та поінформованості громадян з питань нового митного законодавства, належний рівень правової культури осіб, які перетинають митний кордон України з товарами та іншими предметами.
Джерело:Чопська митниця