85 мм – рівно стільки відділяє Україну від Європи! Мова про залізничне сполучення. Адже стандартна ширина колії, прокладеної у державі 1520 мм, а євроколія завширшки 1435. Проте гарні новини – попри війну, уряд запустив масштабний інфраструктурний проєкт розбудови залізниці євростандарту. Стратегічно проєкт до 2030 року обіцяє з’єднати залізничною колією європейського зразка усі регіони України з ЄС. Розвиток прикордонної інфраструктури наблизить інтеграцію української залізниці у європейську транспортну мережу. Низка проєктів передбачена у межах стратегічного будівництва євроколії в Україні. Кипить робота на Закарпатті. Тут активно прокладають євроколію від Ужгорода до Чопа. Олег Васильєв каже, це гарні перспективи не тільки для Закарпаття, а й України.
Крім вантажного напрямку, паралельно розвиватимуть і пасажирський. З Ужгорода комфортно можна буде дістатися залізницею до столиці будь-якої країни Євросоюзу. Спрощена залізнична логістика з Європою пожвавить економіку та туризм. На половину проєкт на території Закарпаття фінансується коштом ЄС у межах програми Connecting Europe Facility, решта – за Україною. Будівництвом займається Укрзалізниця. Принаймні, під час візиту до Ужгороду для урочистого старту робіт на залізничному вокзалі у квітні 2024 року, прем’єр-міністр України Денис Шмигаль та тодішній очільник Укрзалізниці Євген Лященко обіцяли взяти під контроль і проєкт електрифікації. 22 км євроколії, 14 місяців - ціна питання 20 млн євро. А завершити будівництво на території Закарпаття обіцяли у 2025 році. Відтак Ужгород – перший обласний центр України, який отримає сполучення з Європою.
Підписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook