Стратегія розвитку Ужгородського національного університету будується на перспективі отримання ним статусу дослідницького та його повноцінної інтеграції в європейський освітньонауковий простір.
Заради цієї мети пріоритетними в наступні роки будуть такі завдання:
- забезпечення потреб держави і регіону в кваліфікованих кадрах;
- реалізація спільних наукових і навчальних проектів з провідними вищими навчальними закладами Європейського Союзу, Росії, США;
- залучення до навчального процесу провідних педагогів українських і зарубіжних вищих навчальних закладів і наукових установ;
- удосконалення кредитно-модульної системи організації навчального процесу;
- підготовка навчально-методичних матеріалів нового покоління, у тому числі із залученням до творчих колективів талановитої студентської молоді;
- використання у навчальному процесі новітніх досягнень вітчизняної та зарубіжної науки і техніки;
- запровадження інноваційних технологій навчання, в тому числі на основі комп'ютерних технологій, інтерактивних методів навчання;
- співпраця з міжнародними фондами з метою залучення їх до фінансування навчальних і наукових програм;
- проведення моніторингу кар’єрного зростання випускників за допомогою системи зворотних зв’язків;
- підвищення конкурентноспроможності випускників університету шляхом вільного оволодіння іноземними мовами і сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями;
- сприяння студентському самоврядуванню на всіх рівнях, залучення студентів до участі в основних сферах діяльності університету: навчально-виховного процесу, наукових досліджень, роботи студентського містечка, спортивно-масових заходів, художньої самодіяльності тощо.
Невідкладні завдання університету
1. У галузі навчальної та навчально-методичної роботи:
1.1. Забезпечення відповідності освітніх послуг державним стандартам і європейським вимогам до якості знань.
1.2. Впровадження сучасних технологій навчання студентів: розвитку критичного мислення, проектування, модульного навчання тощо.
1.3. Розвиток дистанційного навчання з усіх напрямів (спеціальностей) на основі сучасного кадрового, технічного і методичного забезпечення.
1.4. Розширення вільної траєкторії навчання та участі студентів у науково-дослідній роботі, конференціях, семінарах, олімпіадах.
1.5. Збільшення обсягів практичних і лабораторних робіт пошукового і дослідницького характеру.
1.6. Створення мультимедійних лекцій з використанням сучасного інструментарію супроводження.
1.7. Підготовка спільних з провідними зарубіжними університетами навчальних посібників.
1.8. Формування університетської електронної бібліотеки з доступом до електронних ресурсів зарубіжних країн.
1.9. Підвищення якості підготовки абітурієнтів у системі власної доуніверситетської підготовки.
1.10. Працевлаштування випускників шляхом плідної співпраці університету з підприємствами області.
2. У галузі інформатизації та комп’ютеризації університету:
2.1.Оновити парк персональних комп’ютерів у навчальних лабораторіях і кабінетах.
2.2.Створити мультимедійні аудиторії для проведення лекцій-презентацій, онлайн-семінарів, веб-конференцій тощо.
2.3.Модернізувати мережу лінгафонних кабінетів для вивчення іноземних мов зі спеціалізованим програмним забезпеченням.
2.4.Впровадити е-документообіг між усіма структурними підрозділами.
2.5.Вдосконалити телекомунікаційні мережі університету:
об’єднати всі навчальні корпуси і гуртожитки в єдину корпоративну Інтернет-мережу на базі оптоволоконних ліній;
довести до 100% покриття Wi-Fi всіх навчальних корпусів і гуртожитків;
встановити інформаційні кіоски у фойє всіх корпусів з електронним доступом до розкладів, сайту УжНУ тощо.
3. У галузі підготовки та удосконалення науково-педагогічних кадрів:
3.1. Забезпечити питому вагу викладачів з науковими ступенями і вченими званнями на рівні не менше 80%.
3.2. Створити належні умови для появи нових шкіл університетських науковців.
3.3. Формувати кадровий потенціал університету шляхом залучення до наукової і педагогічної діяльності обдарованої молоді через магістратуру, аспірантуру і докторантуру.
3.4. Проводити стажування викладачів університету у вищих навчальних закладах країн, що підписали Болонську декларацію.
4. У галузі підвищення ефективності науково-дослідної роботи:
4.1. Збільшувати обсяг науково-дослідних робіт у середньому на 10% щорічно.
4.2. Підтримувати реалізацію наукових розробок і нових технологій, створених науковцями університету.
4.3. Модернізувати матеріально-технічну і лабораторну базу наукових досліджень, а також їхню поліграфічну базу.
4.4. Забезпечити умови для зростання числа наукових публікацій у зарубіжних фахових виданнях.
4.5. Домогтися на кожному факультеті щорічного виходу в світ збірника наукових праць студентів.
4.6. Розширити участь студентів у виконанні держбюджетних і господарських робіт.
5. У галузі якісних освітніх послуг:
5.1. Пройти чергову акредитацію підготовки фахівців за спеціальностями і напрямами, ліцензування освітніх послуг з доуніверситетської підготовки, післядипломної освіти, підвищення кваліфікації для громадян України і навчання іноземних громадян.
5.2. Розвивати дистанційне навчання і практику навчання в університетах розвинутих країн для підвищення мобільності студентів, інтеграції в Європейський освітній простір.
5.3. Забезпечити максимальний рівень працевлаштування для випускників, враховуючи методики підготовки спеціалістів відповідно до вимог замовника.
6. У галузі розвитку матеріально-технічної бази:
6.1. Збільшити кількість спеціалізованих аудиторій, обладнаних сучасними мультимедійними засобами.
6.2. Відновити діяльність гірської спортивної бази «Плішка» (с. Кам’яниця) і санаторію-профілакторію «Скалка» (с. Ворочево).
6.3. Підтримувати в належному стані навчально-лабораторні корпуси, студентське містечко, ботанічний сад, біобазу «Колочава».
6.4. Здійснити реконструкцію Студентського центру дозвілля «Ювентус», зокрема, встановити сучасне освітлювальне і звукове обладнання.
6.5. Провести планові ремонти стадіону, спортивних майданчиків, спортивних залів.
7. У галузі фінансового забезпечення:
7.1. Збільшити фінансування університету, особливо через зростання обсягів надання освітніх послуг.
7.2. Раціонально витрачати кошти на навчальні, наукові та господарські цілі.
7.3. Реалізовувати комплексні заходи з енергозбереження.
7.4. Вдосконалити систему планування, фінансового обліку та внутрішнього аудиту.
8. У галузі виховної роботи:
8.1. Забезпечити всебічне виховання національної гідності.
8.2. Налагодити дієву співпрацю між адміністрацією, кураторами студентських груп і старостатом гуртожитків.
8.3. Продовжити проведення різноманітних студентських конкурсів і фестивалів, Днів першокурсника, Днів факультетів, Днів здоров’я, університетських спартакіад тощо.
8.4. Підвищувати професіоналізм педагогів-кураторів студентських груп.
9. У галузі міжнародної співпраці:
9.1. Залучати іноземних учених для проведення наукових досліджень і навчального процесу.
9.2. Збільшувати контингент іноземних студентів, аспірантів і докторантів.
9.3. Узгодити навчальні програми з програмами підготовки фахівців у споріднених університетах Європи з метою здобуття «подвійних дипломів».
10. У галузі популяризації Ужгородського національного університету:
10.1. Створення потужного атракційного комплексу в складі музею стародруків, археологічного і зоологічного музеїв, музею університету, станції космічних досліджень.
10.2. Розвиток унікальних для класичних університетів напрямів і спеціальностей, насамперед медичного профілю.
10.3. Надання нових переваг студентам університету шляхом запровадження додаткових навчальних програм, зокрема, з військової підготовки.
Джерело:УжНУ