У понеділок, 17 грудня, під головуванням заступника керівника краю Івана Качура відбулося засідання Координаційної ради з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції.
Цьогоріч Рада зібралася вже вп’яте, але сьогодні відбулося перше засідання в новому складі.
- Реорганізація відбулася на виконання Рішення Національної ради з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу. Мета - запровадження системи державного централізованого оперативного контролю за виконанням заходів з протидії захворюванню, - зазначив Іван Качур.
Про хід виконання заходів та завдань стосовно протидії поширення ВІЛ в області розповів головний лікар Центру з профілактики боротьби із СНІДом Іван Миронюк:
- Якщо у всіх інших регіонах виділяють три категорії громадян, вразливих до ВІЛ-інфекції, то у нас таких чотири. Четверта - трудові мігранти. Майже половина людей, які інфіковані – це саме ті закарпатці, які виїздять за кордон на заробітки, - зазначив Іван Миронюк.
40% інфікованих жінок – це дружини мігрантів. Здебільшого виявляють захворювання серед людей, що виїздять на заробітки до Росії, північних чи південних регіонів України. За словами головного лікаря Центру з профілактики боротьби із СНІДом, наразі можна говорити про 17 % дорослого населення краю, що виїздять закордон і є найбільш уразливими до захворювання.
У свою чергу координатор з питань співпраці Церкви та медицини Мукачівської Православної Єпархії УПЦ протоієрей Василь Керецман, зазначив, що християнська громада з розумінням ставиться до проблеми та йде на співпрацю з Центром з профілактики боротьби із СНІДом:
- Закарпатцям інколи простіше поспілкуватися із священнослужителем, ніж звернутися у кабінет Довіри. Тому ми проводимо кампанії з розповсюдження інформації стосовно ризиків ВІЛ-інфекції, спілкуємося на цю тему із молоддю у соціальних мережах. Пропагуємо здоровий та християнський спосіб життя через ЗМІ.
На 2013 рік заплановано розробити план дій стосовно інформування населення, проведення семінарів, навчань для більшої обізнаності суспільства про захворювання.
Джерело:Прес-центр ОДА