ГАЗ-14 «Чайка» — радянський репрезентативний (представницький) легковий автомобіль великого класу, що випускався малою серією на Горьківському автомобільному заводі з 1977 по 1989 роки.
Всього було виготовлено приблизно 1120 автомобілів цієї моделі.
ГАЗ-14-05
Крім базового седана ГАЗ-14, заводом випускалася модифікація ГАЗ-14-05 — парадний фаетон. З 1982 по 1988 рік їх було випущено 15 екземплярів, причому найперший зберігається в музеї ВАТ «ГАЗ».
Фаетон мав локально посилену несучу систему кузова. Замість повноцінного кабріолетного механізму підйомних бічного скла і забирається електрогідравлічним приводом тенту, характерних для ГАЗ-13Б, у нього були скла лише на передніх дверях і простий тент, встановлюваний вручну над переднім сидінням. Він служив лише для профілактичних обкаток автомобіля під час зберігання. В якості додаткового обладнання він мав мікрофонну стійку для системи гучного зв'язку і флагштоки. За наявною інформацією, один з фаетонів був подарований Фіделю Кастро.
ГАЗ-РАФ-3920
Санітарні автомобілі на базі ГАЗ-14 стали виготовлятися на РАФ-і, вже після припинення випуску «Чайки» ГАЗ-13. Примітно, що нова машина одержала індекс вже за новим стандартом — РАФ-3920. Таких автомобілів було виготовлено всього п'ять екземплярів, при цьому один з них, пофарбований у білий колір, був відправлений на Кубу для Уряду Фіделя Кастро. Інші автомобілі були пофарбовані в чорний колір.
«Чайки»-седани з ГАЗу розбирали і різали, одночасно готуючи ескізи універсалу. У роботі брав участь відомий інженер Ейсерт — керівник групи, яка створила авангардний для свого часу РАФ-2203. Відповідав за замовлення начальник бюро спецавтомобілів Юріс Пенціс. Спочатку ліпили з пластиліну високий дах, але пізніше від такої серйозної переробки кузова відмовилися. Запасне колесо прибрали в нішу за лівою задніми дверима. Над нею в салоні поставили столик, поруч з носилками відвели два місця для персоналу, встановили шафки. Решту начинку автомобілі отримували вже в Москві. Зрозуміло, ніякої санітарної символіки — червоних хрестів, написів — на машинах не було.