Історія автомобіля «Волга» ГАЗ-21 — радянський легковий автомобіль середнього класу (ВІДЕО)

«Волга» ГАЗ-21 — радянський легковий автомобіль середнього класу, серійно виготовлявся на Горьківському автомобільному заводі з 1956 по 1970 рік.

З 1946 року ГАЗ випускав легковий автомобіль ГАЗ-М20 «Побєда». На момент початку виробництва «Побєда» відрізнялася досить сучасною конструкцією і передовим дизайном.

Однак до початку наступного десятиліття зовнішній вигляд її поступово став застарівати, агрегатна частина також відстала від рівня світових лідерів. Назрівала необхідність замінити її сучаснішої технічно і досконалої візуально моделлю.

Початковий період

В основу технічного завдання на автомобіль лягли проекти по «Побєді» другого покоління, зокрема — було використано те ж компонування з винесеним трохи вперед пасажирським салоном, що в поєднанні зі зменшенням розмірності коліс з 16 до 15 дозволяло зробити його просторішим при тій же колісній базі, практично прибрати характерні для ГАЗ-М-20 виступаючі в салон арки задніх коліс. Разом з тим, новий автомобіль повинен був представляти собою ще один крок вперед у порівнянні з "Побєдою II ", маючи сучасніший дизайн, повністю новий двигун і, за оригінальним задумом, автоматичну коробку перемикання передач, що повинно було значно полегшити управління для індивідуального власника.

Вимоги до автомобіля з самого початку були досить специфічними з огляду об'єктивного обліку умов виробництва і експлуатації автотранспорту в СРСР. Майбутня «Волга» повинна була бути сучасним, динамічним, комфортабельним автомобілем, здатним розвивати високі для тих часів швидкості на шосейних дорогах з «вдосконаленим» покриттям при досить високій економічності, і при цьому — успішно справлятися з аж ніяк не були у ті роки рідкістю ділянками важкого бездоріжжя, бути конструктивно простою і не вимагати особливо високої кваліфікації обслуговуючого персоналу. Зрозуміло, це не могло не привести до певних компромісів у конструкції. У результаті «Волга» поєднувала передові технічні рішення начебто цельноалюмініевого двигуна з мокрими гільзами і автоматичної коробки передач з відверто консервативними, якщо не сказати архаїчними, такими, як шкворнєва передня підвіска або важелеві амортизатори.

Перші серійні «Волги» були зібрані 10 жовтня 1956 року, вони вже мали оформлення передка «із зіркою» — три примірники. Усього в партії було п'ять автомобілів.

Восени і взимку 1956 вісім «Волг» пройшли 29 тисяч кілометрів по дорогах Росії, Прибалтики, України, Білорусії та Кавказу.

Дещо пізніше (вже в 1957 році) була випущена велика партія, а конвеєр запрацював ближче до кінця року. Перші серійні автомобілі в якості тимчасового заходу забезпечувалися двигуном від експортного варіанту ГАЗ-69, який представляв собою форсовану версію двигуна «Побєди» (розвивав 65 л.с.). Цей двигун агрегувався тільки з механічною коробкою передач. У 1958 році з певного моменту на «Волги» стали ставити власний двигун моделі ЗМЗ-21 і, на частину випуску, автоматичну коробку передач.

Остаточні випробування нової моделі проводилися в таксопарках по всій країні, куди були направлені автомобілі з дослідно-промислової партії (1956 — початок 57 року). У їх ході було виявлено численні недоліки і недоробки, велика частина яких була негайно усунуто. Інші або були усунені в ході подальшої модернізації моделі, або так і переслідували її до закінчення «конвеєрного життя».



TelgramПідписуйтесь та читайте новини Закарпаття у нашому Телеграм-каналі та нашій сторінці у Facebook
рейтинг: 
  • Подобається
  • 0
Залишити коментар
иконка
Коментувати статті на сайті можливе лише впродовж 30 днів з дня публікування.