Пенсіонер показує своє посвідчення, а водій однаково вимагає від нього гроші за проїзд. Знайома картина, чи не так?
Подібні ситуації виникають не лише у містах, де, в разі чого, можна почекати й інший автобус, а й у селах. Приміський транспорт там їздить значно рідше, а пільговиків, згідно із законом, возити треба.
В Україні діє щонайменше 12 законів, які гарантують різним людям безкоштовний проїзд на міському та приміському транспорті. Це, зокрема, ветерани війни, праці, військової служби та МВС, люди з обмеженими фізичними можливостями, жертви репресій тощо. Крім того, діє постанова Кабміну №354 від 17 травня 1993 року, котра гарантує усім пенсіонерам можливість безплатно користуватися міським та приміським транспортом.
Відповідно, із державного бюджету перевізникам мають компенсувати гроші за проїзд. І там кошти на це закладені.
Однак водії скаржаться, що на Закарпатті перевізникам гроші за пільговиків не виплачуються. Через це вони часто відмовляються безкоштовно возити пенсіонерів та інших пільговиків.
З огляду на це днями народний депутат України Василь Петьовка направив прем’єр-міністру Миколі Азарову звернення, в якому наголосив: «Ситуація з перевезеннями пільгової категорії громадян загострюється ще й тим, що місцеві органи виконавчої влади замовчують, а подекуди й самоусуваються від процесу врегулювання проблеми взаєморозрахунків з перевізниками». Він просить главу уряду поінформувати, скільки для нашої області було передбачено грошей на перевезення пільгових пасажирів минулого року та скільки – у першому кварталі цього року.
Також нардеп просить перевірити, чи дотримуються посадовці Закарпатської облдержадміністрації бюджетного законодавства, коли перевізникам виплачуються компенсації із держбюджету.
Іванна Снітко, Газета "Новини Закарпаття"