5 липня відбулось перше засідання робочої групи з розвитку велоінфраструкутри міста Ужгорода, на якому представники влади, державних структур та громадські активісти обговорили найголовніші питання щодо початку розробки проекту велосипедної інфраструктури у місті. "Ужгород є європейським містом і тому дуже важливим є інтегрований і сталий розвиток транспорту – система пересування містом, яка б забезпечила рівні умови для всіх видів транспорту, у тому числі велосипедним. У минулому наше місто долучилося до "Європейського тижня мобільності". Протягом двох років у місті відбулася низка заходів із популяризації велосипедного руху. Журналісти назвали Ужгород велосипедною столицею України. Створення робочої групи з розвитку велоінфраструктури – це вимога часу і об’єктивна потреба, яка постала перед містом", – зазначив Юрій Беляков, заступник міського голови.
Координатор громадської організації "Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону "Форза" Наталія Волошина надала інформацію про стан розвитку велоінфраструктури у великих містах України (Львів, Київ, Євпаторія): "Ужгород може і має стати велосипедним містом", – стверджує пані Наталія.
Створення велосипедної інфраструктури в Ужгороді є важливим не тільки для велосипедистів, а й для автомобілістів та пішоходів: теперішня інфраструктура – ще з радянських часів, наразі суттєво збільшилася завантаженість міста, існують певні проблеми з можливостями змінити розмір доріг чи виділити певну площу для велосипедної доріжки. Це пов'язано з тим, що є ряд вимог до розміщення велодоріжок і виділити частину дороги саме для велосипедистів всюди в Ужгороді практично неможливо. Тому підходити до вирішення цієї проблеми будуть раціонально: сполучати певні райони міста, попередньо визначивши, куди і як зручніше їхати велосипедисту.
"Вулиця Минайська є однією з таких, де облаштування велосипедної доріжки є можливим. Однак, наприклад, на Швабській це зробити нелегко: вулиця завантажена, а зменшувати тротуари чи знищувати зелені зони ми не можемо. Розміри вулиці Гагаріна також дозволяють облаштувати там велодоріжку. Але, відповідно до вимог, для розміщення велосипедної доріжки по конкретній вулиці за годину повинні проїжджати 60 велосипедистів, ширина доріжки має становити 1,5 м. Є певні норми, яких ми зобов'язані дотримуватися", – сказав Михайло Івегеш, начальник відділу технагляду за капітальним ремонтом об'єктів благоустрою та житлового фонду Департаменту міського господарства.
Щодо включення велосипедної інфраструктури в генеральний план міста Ужгорода, є також певні нюанси. Справа у тому, що велосипедні доріжки на генплані графічно не позначаються, однак в детальному плані міста дані про велодоріжки повинні бути. "На сьогоднішній день є можливість внесення змін до генерального плану. Ужгороду потрібні фахівці, які можуть розробити, в першу чергу, пропозиції щодо розвитку велосипедної інфраструктури. Детальний план міста відображатиме і велодоріжки. У нас не так багато часу для того, щоб встигнути розробити проект велоінфраструктури: затвердження генерального плану Ужгорода на завершальному етапі", – зазначив Олександр Шеба, начальник управління архітектури та містобудування, головний архітектор міста Ужгорода.
"Проблема відсутності належних умов для нормального пересування містом на велотранспорті є дійсно важливою. Зараз кожна десята ДТП – за участі саме велосипедистів. Водії автомобілів не звикли вважати їх повноправними учасниками дорожнього руху, а велосипедисти дуже часто просто не знають правил. Потрібні конкретні пропозиції. Тільки тоді можна буде говорити про розпочату роботу", – вважає Олексій Співак, начальник ВДАІ Ужгородського МВ УМВС України в Закарпатській області.
Учасники засідання робочої групи вирішили на основі пропозицій громадських організацій та представників міськвиконкому підготувати проект Програми облаштування велосипедної інфраструктури в м. Ужгороді на 5 років. Наступне засідання планується провести в першій декаді вересня 2012 року.
Джерело:Ужгородська Міська Рада